theory (Katz & Lazarsfeld, 1955), an important research tradition exploring the interplay of interpersonal and mass communication. La théorie de la communication à double étage (« two-step flow theory », ou « two-step flow of communication » en anglais) est développée par Paul Lazarsfeld et Elihu Katz dans le livre Influence personnelle paru en 1955. Learn about this topic in these articles: two-step flow model of communication. In response, Katz and Lazarsfeld (1955) developed a new model of a two-step flow of communication to emphasize the importance of interpersonal communications. Dans les années 30-40, née la sociologie des médias, elle étudie la formation des différentes opinions… In two-step flow model of communication …Elihu Katz in the book Personal Influence (1955). Cette théorie remet en cause la théorie selon laquelle les médias auraient un pouvoir quelconque, on l'appelle la Théorie de médias faibles. Das Modell des Zweistufenflusses der Kommunikation (Two-Step-Flow-Modell) nach Paul Lazarsfeld ist ein Kommunikationsmodell und beschäftigt sich mit der Verbreitung von Informationen durch Massenmedien. two-step flow . The multistep paradigm emerged as an extension of the . Elihu Katz a été professeur à l`école de communication de l`Université de Pennsylvanie quand il a collaboré avec Lazarsfeld en 1955. In 1948, Paul Lazarsfeld, Bernard Berelson, and Hazel Gaudet published The People's Choice, a paper Multistep Flow of Communication: Network Effects . Leur recherche visait à observer le flux d`influence aux intersections de la communication de masse et interpersonnelle … Psychosociologue américain de l'université de Chicago, Elihu Katz s'est particulièrement attaché à l'étude de la diffusion de l'information.Dans un livre consacré aux décisions d'achat dans une petite ville des États-Unis, Personal Influence : the Part Played by People in the Flow of Mass Communication (1955), Katz, avec Lazarsfeld coauteur According to the twostep model- , direct media effects are hampered bysocial Development of the Two-step Flow of Communication theory As with most theories now applied to Advertising, the Two-step flow of communication was first identified in a field somewhat removed from communications-sociology. The book explains that people’s reactions to media messages are mediated by interpersonal communication with members of their social environment. Lazarsfeld et Katz utilisent comme analyse l'influence des médias à une élection présidentielle et aussi le marketing. Nach dem ursprünglichen Modell informieren Massenmedien in einem ersten Schritt Meinungsführer, die die Informationen durch direkte … Remettant en cause le pouvoir des médias, elle propose une vision dite « des médias faibles ». The two-step flow of communication begins with messages disseminated through the mass media.